عمل جراحی آرتروسکوپی مچ دست

بهترین-فوق-تخصص-آرتروسکوپی-مچ-دست-در-اصفهان
فوق-تخصص-آرتروسکوپی-مچ-دست-در-اصفهان

آرتروسکوپی مچ دست در اصفهان، آرتروسکوپی مچ دست یک روش جراحی است که برای تشخیص و درمان مشکلات داخل مفصل استفاده می شود. ابزار آرتروسکوپ از یک فیبر نوری کوچک به نام آرتروسکوپ استفاده می کند که جراح می تواند داخل مفصل را بدون ایجاد برش های بزرگ به عضله و بافت ببیند. مچ دست، مفصلی پیچیده با هشت استخوان کوچک و بسیاری از رباط های اتصال دهنده است.

چنانچه شما سوالی درباره جراحی آرتروسکوپی مچ دست دارید می توانید در بخش کامنت ها بنویسید. دکتر فرهاد سلطانی فوق تخصص جراحی دست در اصفهان پاسخگو هستند. همچنین شما می توانید با شماره های ۰۳۱۳۲۲۴۰۹۵۰ و ۰۹۹۰۳۹۰۰۷۲۵ جهت دریافت ویزیت حضوری تماس بگیرید.

از جراحی آرتروسکوپی می توان برای تشخیص و درمان تعدادی از مشکلات مچ دست، از جمله

درد مزمن مچ دست

وقتی روش های دیگر تشخیصی نمی توانند علت درد مزمن مچ دست را مشخص کنند یکی از راه های درمان انجام آرتروسکوپی تشخیصی است. گاهی میتوان در همان مرحله اول و بلافاصله بعد از تشخیص علت درد، آنرا از طریق آرتروسکوپ درمان کرد.

شکستگی مچ دست

در صورتی که قطعه کوچکی از مچ دست شکسته باشد و به داخل مفصل رفته است میتوان آنرا توسط آرتروسکوپ خارج کرد. از آرتروسکوپ می توان برای جا اندازی قطعات شکسته شده داخل مفصل مچ دست نیز استفاده کرد.

کیست گانگلیون مچ دست

به کمک آرتروسکوپ می توان با برداشتن ریشه عمقی کیست گانگلیون مچ دست آن را درمان کرده و احتمال عود آن را کم کرد.

پارگی لیگامان و TFCC

لیگامان یا رباط ها بافت هایی به شکل نوار هستند که با متصل کردن استخوان های دو طرف مفاصل موجب پایدار شدن آنها می شوند. TFCC یک بالشتک در داخل مفصل مچ دست است. ضربه شدید به مچ دست می تواند موجب پاره شدن لیگامان ها یا TFCC شود. نتیجه این ضربه شدید ، درد مچ دست و صدا دادن است. با آرتروسکوپی می توان پارگی این بافت ها را ترمیم و درمان کرد.

سندرم کانال کارپ

در سندروم کانال کارپ بیمار دچار بیحسی و گزگز دست و گاهی درد می شود. علت آن فشار بر روی اعصابی است که از مچ دست عبور می کنند. اگر این بیماری به اقدامات غیر جراحی پاسخ درمانی مناسبی ندهد پزشک متخصص دست با آزاد کردن کانال یا تونلی که عصب از درون آن عبور می کند فشار وارده به عصب را کم میکند. این کار را می توان توسط آرتروسکوپ و با بریدن لیگامان خاصی در ناحیه مچ دست انجام داد.

فوق تخصص جراحی دست دکتر فرهاد سلطانی
فوق تخصص جراحی دست دکتر فرهاد سلطانی